Ahhoz, hogy tudjuk, merre tartunk, mit akarunk,
tudnunk kell, hogy kik vagyunk és honnan jövünk.
FELIRATKOZÁS AZ RSS-HIRCSATORNÁRA
FELIRATKOZÁS AZ RSS-KOMMENTLISTÁRA

Történelemtanitás

online történelemdidaktikai folyóirat.

Betűméret növeléseEredeti betűméretBetűméret csökkentése

Történelemtanítás (LV.) Új folyam XI. 3-4. szám 2020. november
 
 

Tartalom

 

Lectori salutem!

    Tanulmányok
    Közlemények
    Műhely
    Szemle – Új kiadványok Trianonról
    Horizont
    Kaleidoszkóp – Konferencia Trianon 100. évében

     

    E számunk szerzői:

    • Dallmann Kristóf, szerkesztő, Oktatási Hivatal, Új Köznevelés; PhD hallgató, Pécsi Tudományegyetem Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola.
    • Fodor Richárd, tanársegéd, Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Vitéz János Tanárképző Központ Tanárképző Tanszék; PhD hallgató, Pécsi Tudományegyetem Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola.
    • Hengán Kamilla, egyetemi hallgató, Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, történelem-hittan szakos tanárjelölt, Vitéz János Tanárképző Központ.
    • Hománé Móra Éva, magyar-ének szakos tanár, Kemény Ferenc Sportiskolai Általános Iskola, Eger.
    • Hunyadi-Buzás Éva, történelem német szakos tanár, Kemény Ferenc Sportiskolai Általános Iskola, Eger.
    • Illik Péter, magyar-történelem-angol szakos középiskolai tanár, Kőrösi Csoma Sándor Két Tanítási Nyelvű Baptista Gimnázium, Budapest; tudományos munkatárs, Magyarságkutató Intézet Történeti Kutatóközpont.
    • Jakab György, Dr., PhD, tudományos munkatárs, Oktatási Hivatal.
    • Jeszenszky Géza, Prof., Dr., egyetemi magántanár, történész, diplomata, politikus, volt külügyminiszter.
    • Katona András, dr., ny. főiskolai docens, ELTE Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézet; felelős szerkesztő, Történelemtanítás.
    • Király Zoltán, egyetemi hallgató, Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, történelem-hittan szakos tanárjelölt, Vitéz János Tanárképző Központ.
    • Kojanitz László, Dr., PhD, tudományos munkatárs, Oktatási Hivatal.
    • Köő Artúr, angol-történelem szakos tanár, Benkő István Református Általános Iskola és Gimnázium, Budapest; tudományos segédmunkatárs, Magyarságkutató Intézet Történeti Kutatóközpont; PhD hallgató, Károli Gáspár Református Egyetem Történelemtudományi Doktori Iskola.
    • Nagy Tibor, Mgr., PhD hallgató, Komáromi Selye János Egyetem Tanárképző Kar Történelemdidaktika Doktori Iskola.
    • Pritz Pál, Prof., MTA doktora, egyetemi magántanár, ELTE Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézet Új- és Jelenkori Magyar Történeti Tanszék.
    • Salamon Konrád, Dr., MTA doktora, ny. főiskolai tanár, ELTE Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézet.
    • Szenyéri Zoltán, dr., PhD, kutatótanár, intézményvezető, Illyés Gyula Gimnázium, Dombóvár.
    • Ugrai Gábor, történelemtanár, Jankay Tibor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, Békéscsaba; munkaközösségvezető, Békéscsabai Tankerületi Központ Történelemtanár Munkaközössége; elnök, Békéscsabai Városvédő és Városszépítő Egyesület.
    • Vajda Barnabás, Dr., PhD, habil. egyetemi docens, történész, történelemdidaktikus, Komáromi Selye János Egyetem Tanárképző Kar Történelem Tanszék; elnök, Történelemdidaktika Doktori Iskola.