Történelemtanítás (LIII.) Új folyam IX. 3-4. szám 2018. november
Tartalom
Tanulmányok |
- Dévavári Zoltán: Az illúzió erőszaka. Az első délszláv állam eszme- és politikatörténete (1914–1941)
- Ötvös Zoltán: Elemzés és összefoglaló a történelem OKTV versenytantárgy helyzetéről és középtávú tapasztalatairól (2011–2018)
Közlemények |
- A történelemtanítás megújítása. Kerekasztal-beszélgetés az EKE-OFI-ban (Összeállította: Kojanitz László)
- A Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozata állásfoglalása a Nemzeti Alaptanterv 2018 tervezetéről
Műhely |
- Dancs Katinka: A nemzeti szimbólumok és a nemzeti identitás ismeretjellegű elemei I. A nemzeti szimbólumok az általános iskolai tanárok véleménye alapján
- Kas Géza: A digitális világ adta lehetőségek a múzeumpedagógiában, avagy egy projektötlet
Szemle |
- Méreg Martin – Oláh Krisztina: Felülragasztott földgömbök a 20. század közepéről
- Pintér Ádám: Az Európai Parlament Modell (MEP) szimuláció bemutatása
Horizont |
- Dévavári Zoltán: Oktatáspolitika a Délvidéken – a magyar iskolarendszer leépítése és felszámolása az impériumváltás első szakaszában (1918–1925)
- Dr. Kovács Örs – Fazekas László: 1848–1849 eseményei és tanítása ma Erdélyben. Összeállította: Budapest Főváros XI. kerület (Újbuda) Önkormányzata
Kaleidoszkóp |
- Németh Tibor: Őslakosok Franciaországban
- Stróbl Terézia: Beszámoló a Rákóczi Szövetség és a Pannonhalmi Főapátság 2018. évi Cultura Nostra Történelmi Vetélkedőjéről
E számunk szerzői: |
- Dancs Katinka, egyetemi tanársegéd, Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Neveléstudományi Intézet, Neveléselméleti Tanszék
- Dévavári Zoltán PhD, tudományos munkatárs, Veritas Történelemkutató Intézet, Horthy kori kutatócsoport; docens, Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar
- Fazekas László, általános iskolai tanár, Farkasréti Általános Iskola
- Kas Géza, igazgatóhelyettes, Városmajori Gimnázium
- Kojanitz László, szakmai tanácsadó, Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
- Kovács Örs, gimnáziumi tanár, Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium
- Méreg Martin, könyvtáros, Pécsi Tudományegyetem Egyetemi Könyvtár és Tudásközpont Történeti Gyűjtemények Osztálya; PhD hallgató, PTE „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola
- Németh Tibor, kutató tanár, KLIK
- Oláh Krisztina, kutató térképész, Országos Széchényi Könyvtár; PhD hallgató, ELTE Doktori Iskola
- Ötvös Zoltán, osztályvezető, Budapest, II. Kerületi Önkormányzat
- Pintér Ádám, óraadó tanár, Ferences Gimnázium, Szentendre
- Stróbl Terézia, mesterpedagógus, szakértő, történelem munkaközösség-vezető, Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola, Bonyhád