Történelemtanítás (XLV.) Új folyam I. 4. szám 2010. december
Tartalom
Tanulmányok |
- Vajda Barnabás: Forgácsok egy új történelemdidaktikából I. Óratervezés: a tevékenységek operacionalizációja és taxonómiája
- Herber Attila: A történelemi tudat formálásának eszköztára a rendszerváltás előtti tankönyvekben
Közlemények |
Műhely |
- Katona András: A Széchenyi-kép változásai a rendszerváltozás előtti ötödfél évtized magyar történelemtankönyveiben
- Domokos Zsuzsa: Hogyan tanítottam a trianoni békét a Kádár-korban és demokrácia évtizedeiben a középiskolásoknak?
Szemle |
- Kis Sándor: Élő történelem – új középiskolai tankönyvsorozat
- Vajda Barnabás: A kérdések és feladatok taxonómiai minőségéről a Kaposi–Száray-féle képességfejlesztő munkafüzetben
Horizont |
- Szabó Márta: Egy példa értékű német történelmi folyóirat, a „Praxis Geschichte”
- Rutsch Nóra: Magyarország miért? A magyarországi németek kitelepítésének néhány kérdése
Kaleidoszkóp |
- A Nemzeti Összetartozás Napjáról és a külhoni tanulmányi kirándulások kérdéséről
Szerkesztői beszámoló az Apáczai Közalapítvány által szervezett 2010. október 12-i és 26-i tanácskozásokról (Katona András) - Sárközi Gabriella: Beszámoló a 21. Nemzetközi Történész Kongresszusról II.