Örömmel tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy új laptársunk jelentkezett a világhálón, a GEOMETODIKA. A honlapjukon a következő Küldetést fogalmazták meg: „Folyóiratunk célja a magyar földrajzoktatás módszertani színvonalának emelése a korszerű tanítási és tanulási módszerek megismertetésével, terjesztésével. Az értékes hagyományos földrajztanítási módszerek megőrzése mellett kiemelten fontosnak tartjuk a földrajz tantárgy képzésben, állampolgári, gazdasági és fenntarthatósági nevelésben betöltött jelentőségének felismertetését, valamint társadalmi elismertségének emelését. A folyóirat lehetőséget biztosít a kárpát-medencei magyar földrajztanároknak, kutatóknak, doktori iskolai hallgatóknak, Országos Tudományos Diákköri Konferencián kiemelkedően szereplő egyetemi hallgatóknak, hogy megosszák olvasóinkkal jó gyakorlataikat, kutatásaik eredményeit, valamint a földrajz tanítására és tanulására vonatkozó tartalmi és szakmódszertani fejlesztési törekvéseiket.”
Ha a földrajzot behelyettesítjük a történelemmel, akkor akár a Történelemtanítás szerkesztőségének a hitvallását is tükrözi e néhány sor. A két tárgy kapcsolata a közoktatásban szoros, bár lehetne még szorosabb is, hiszen számtalan közös feladatunk van az állampolgári nevelésben és a gazdasági ismeretek terén is, a történelem jelentős rokontudománya a társadalomföldrajz. Sok történelemtanár olvasónk szakpárja a földrajz, tehát a két folyóirat együtt még több segítséget nyújthat a korszerű és eredményes szaktárgyi oktató-nevelőmunkában.
Eredményes munkát kívánunk laptársunknak, annál is inkább, mert egy „urat”, a minél sikeresebb magyar oktatásügyet szolgáljuk: folyóiratot írók és szerkesztők, valamint olvasó tanárok és tanárjelöltek egyaránt.
Az ajánlott folyóirat első számának hozzáférhetősége:
http://foldrajztanitas.elte.hu/index.php/2017/09/28/megjelent-a-geometodika-folyoirat-1-szama/