Történelemtanítás (XLIX.) Új folyam V. 2-4. szám 2014. december
Tartalom
Tanulmányok |
- Dárdai Ágnes – Dévényi Anna – Márhoffer Nikolett – Molnár-Kovács Zsófia: Tankönyvkutatás, tankönyvfejlesztés külföldön
- Gyertyánfy András: Gondolatok történelemtanításunk helyzetéről
- Pálinkás Dénes: Az Árpád-védvonal – bunkerek és harcok Kárpátalján
Közlemények |
Műhely |
- Apró Melinda: A holokauszt tanítása iskolai projektoktatás keretében
- Kesjár Róbert: Az orosz- és szovjet történelem tükröződése a magyar középiskolai tankönyvekben II.
- Juris Renáta: Történelemtanárok képzéssel való elégedettsége
Szemle |
- „A háború, amely megszüntet minden háborút” – A Nagy Háború kitörésének 100. évfordulójára (Tudományos konferencia az első világháború kitörésének 100. évfordulója alkalmából, ELTE BTK, 2014. május 8–9.)
- Az első világháború következményei Magyarországon és Európában – Konferencia az Országház Felsőházi üléstermében (2014. október 17.)
- Könyvek közelmúltunkról (A Rendszerváltás Történetét Kutató Intézet és Archívum kiadványai)
Horizont |
- Molnár-Kovács Zsófia: Az „Európa-kép”-kutatás fókuszpontjai a magyar és nemzetközi tankönyvi szakirodalom tükrében
- Katona András: Történelemtanítás a „végeken” egy világhatalom árnyékában – és ami utána következett (Széljegyzetek Szamborovszkyné Nagy Ibolya: Oktatáspolitika és történelemtanítás a Szovjetunióban és Ukrajnában (1917-2010) c. könyvéhez)
- Légrádi Judit Fruzsina: A Dynamic Learning rendszer egy 2014-es angol történelemtankönyv tükrében
Kaleidoszkóp |
- Rácz Zoltán: Mondd el, hogy tudjuk! – avagy egy pályázat tapasztalatai
- Koncz István: Az interjú-projekt tapasztalata
- Debrődiné Dobóczy Mária: Hely- és iskolatörténet a helyi tantervben