Történelemtanítás (XLVII.) Új folyam III. 1. szám 2012. június
Tartalom
Tanulmányok |
- Makk Gábor: Mit tanítsunk? Útikalauz az európai birodalmak történetéhez, avagy tematikus történelemtanulás és –tanítás, mint lehetséges alternatíva
- Katona András: A Rákóczi-szabadságharc recepciója a magyarországi történelemtankönyvekben – a háromszázadik évforduló alkalmából / II. rész: 1945-1990
Közlemények |
- Nemzeti alaptanterv 2012 – Bevezető
- Nemzeti alaptanterv 2012 – Ember és társadalom műveltségi terület
Műhely |
- Kaposi József: Az új Nemzeti alaptanterv elé…
- Szabó Márta: Az új Nemzeti alaptanterv Ember és társadalom műveltségterülete
Szemle |
- Horváth Péter: De hogy jön ide Kristóf mackó? (A szerző bemutatja Olvasmányos történelem 5–8. című tankönyvsorozatát)
- Sávoly Mária: A Rákosi-korszak története új dimenziókban (Gyarmati György: A Rákosi-korszak – Rendszerváltó fordulatok évtizede Magyarországon, 1945-1956. ÁBTL–Rubicon, Budapest, 2011.)
Horizont |
- Dárdai Ágnes – Dévényi Anna – Rutsch Nóra: Történelemtanár-képzés a Bologna-rendszerben a Pécsi Tudományegyetemen
- Bóna László – Bényi Klaudia: Beszámoló Az én hősöm – a te ellenséged: A visegrádi országok (V/4) nemzeti történelmének pozitív és negatív szereplői a szomszéd államok történetírásában c. nemzetközi történészkonferencia előadásairól
Kaleidoszkóp |
- Hende Fanni: Spárta és Athén összehasonlítása
- Tarnóczai Géza: Az idősebb Johann Strauss 1833. évi pesti fellépéseiről