Történelemtanítás (L.) Új folyam VI. 1-2. szám 2015. július
Tartalom
Tanulmányok |
- Dárdai Ágnes – Dévényi Anna – Márhoffer Nikolett – Molnár-Kovács Zsófia: Tankönyvkutatás, tankönyvfejlesztés külföldön II. (A nemzetközi tankönyvelméleti kutatások elméleti és módszertani kérdései)
- Petrilla Gara Attila: „Mesés” történelem? A történelem mitizálása és sematizálása, valamint ennek hatása a tanulói motivációra
- Gyertyánfy András: Frontális munka a történelemórán
Műhely |
- Szabó Márta Mária: Mire jó a tankönyv?
- Szabó Hajnalka Piroska: Általános Iskolai Történelem tankönyvek női témáinak összehasonlító elemzése
- Tarnóczai Géza: A dualizmus korának erkölcsi nevelése a korabeli tankönyvek tükrében
Szemle |
- Somogyvári Lajos: Az úttörőmozgalom ikonikus helyei. Sajtófotók hasznosíthatósága a múlt feltárásában
- Oláh Sándor: Bán Mór Hunyadi-regényeiről
- Kiss Balázs: Újabb érdekes forrás a Mohács utáni évekről
Horizont |
- Varga Szabolcs: A horvát múlt ábrázolása a középiskolás magyar történelemtankönyvekben
- Almásy Gergely: A francia felvilágosodás mint tananyag vizsgálata egyes 1945 és 1989 közti szlovákiai magyar történelemtankönyvekben
- Történelemtanítás külföldön (1989–2014). Válogatott bibliográfia. Összeállította: Gyertyánfy András
Kaleidoszkóp |
- A történelemtanítás módszerei, eszközei, színterei (1994–2014). Válogatott bibliográfia. Összeállította: Gyertyánfy András
- Magyarságkép külföldi történelemtankönyvekben – idegenek képe hazai történelemtankönyvekben (1987–2014). Válogatott bibliográfia. Összeállította: Gyertyánfy András
- Karlovitz János: Kis magyar csoda – az Eötvös József Kiadó