Történelemtanítás (XLVII.) Új folyam III. 2-4. szám 2012. december
Tartalom
Tanulmányok |
- Makk Gábor: „Ki tud többet az Európai Unióról?” A projekt, mint fejlesztési módszer a történelemtanulásban és –tanításban
- Friedrich Klára – Szakács Gábor: A magyar rovásírásról
- Bácsfainé Dr. Hévizi Józsa: Etnikai és vallási megoszlás szerint arányosított önkormányzatok a Magyar Királyságban
- Ravaszné Mitzki Erzsébet: Történelmi tájékozódás időben (Egy méréssorozat eredményei és tanulságai)
Közlemények |
Műhely |
- Konferencia az Ember és társadalom műveltségi terület kerettanterveiről
- Kaposi József: Nemzeti alaptanterv – kerettantervek – helyi tantervek(2012–2013)
- Katona András: A megőrizve változtatás jegyében az új történelem kerettantervekről
- Bánhegyi Ferenc – Horváth Péter: Az új általános iskolai történelem kerettantervről
- Lieb Marianna – Tamásiné Makay Mariann: A négy évfolyamos középiskolai történelem kerettanterv
- Stróbl Terézia: Hat és nyolc évfolyamos gimnáziumi történelem kerettanterv
- Jakab György: Társadalmi, állampolgári és gazdasági ismeretek az új Nemzeti alaptantervben és a kerettantervekben
- Baksa Brigitta – Karácsony-Molnár Erika: A hon- és népismeret kerettantervről
Szemle |
- Katona András: Németország a magyar közoktatásban
- Bőszéné Szatmári–Nagy Anikó: Helytörténeti könyv középiskolásoknak a történelmi Esztergom vármegye településeiről
Horizont |
- Zahorán Csaba: Nemzetépítő történelemkönyvek Szlovákiában
- Molnár-Kovács Zsófia: Magyar tankönyvek a Georg Eckert Nemzetközi Tankönyvkutató Intézetben
Kaleidoszkóp |
- Ősz Gábor: ”Két ország élén” – Beszámoló a Nagy Lajos élete és kora komplex nemzetközi versenyről
- Milkovits István: Karácsonyi beszélgető. Tizennyolc kérdés és felelet a karácsonyi ünnepkörrel kapcsolatban