Történelemtanítás (LVIII.) Új folyam XIV. 4. szám 2023.
Tartalom
Susanne Popp köszöntője a Magyar Történelemi Társulat Tanári Tagozata könyvbemutatóján
Tanulmányok |
- Gyertyánfy András: A történelemóra tervezése – az óravázlat
- Katona András: A magyar történelemdidaktika múltja és jeles személyiségei III.
A pozitivizmustól a szellemtörténeten át a reformpedagógiáig (1920–1945)
Közlemények |
Műhely |
- Fogalomhálók az általános iskolai történelem tanításához – a 2020-as kerettanterv alapján
- Illik Péter: Hősnarratívák és hősképzés: végváriak a középiskolában
Szemle |
- Zsinka László: A Nyugat alkonya. Oswald Spengler Európa-képe
- Stróbl Terézia: „Erdélyország-Tündérország” (1541 – 1699). Beszámoló a László Gyula Középiskolai Országos Történelemversenyről
Horizont |
- Fekete Áron: Beszámoló a Selye János Egyetem 2023. évi Nemzetközi Tudományos Konferenciája „Történelem mint tudomány és mint iskolai tantárgy II.” szekciójáról
- Pataki Dzsenifer: A holokauszt tanításának tervezése – egy tanórai kutatás eredményei
Kaleidoszkóp |
- Jáger Amália Magdolna: Nyomozzunk! Bűntény a palotában
- Mátó Áron: Retorika, dilemma-diszkusszió és gondolatkísérlet – A „mi lett volna, ha?” kérdésének felélesztése
- Töttős Gábor: Tegezéstörténeti tallózás
E számunk szerzői:
- Fekete Áron: PhD hallgató, Selye János Egyetem Tanárképző Kar Történelemdidaktika Doktori Iskola
- Dr. Gyertyánfy András PhD: egyetemi tanársegéd, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Modernkori Történeti Tanszék; szerkesztő, Történelemtanítás
- Dr. Illik Péter PhD: angol-magyar-történelem szakos középiskolai tanár, Kőrösi Csoma Sándor Két Tanítási Nyelvű Baptista Gimnázium, Budapest; tudományos munkatárs, Magyarságkutató Intézet Történeti Kutatóközpont
- Jáger Amália Magdolna: mestertanár, Nagy Lajos Gimnázium, Szombathely, óraadó tanár, ELTE Savaria Egyetemi Központ Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Központ Történelem Tanszék
- Dr. Kaposi József PhD: habil. egyetemi docens, Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Vitéz János Tanárképző Központ Tanárképző Tanszék; főszerkesztő, Új Pedagógiai Szemle; főszerkesztő-helyettes, Történelemtanítás; elnök, Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozat.
- Dr. Katona András: ny. főiskolai docens, ELTE BTK Történeti Intézet; felelős szerkesztő, Történelemtanítás
- Mátó Áron: etika-történelem tanár szakos tanár; PhD hallgató, ELTE Pázmány Péter Katolikus Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola
- Pataki Dzsenifer: tanár, Kaposvári Szakképzési Centrum Dráva Völgye Technikum és Gimnázium, Barcs
- Prof. Dr. Popp, Susanne: egyetemi tanár, a történelemdidaktika professzora, Augsburgi Egyetem; a Nemzetközi Történelemdidaktikai Társaság volt elnöke
- Stróbl Terézia: mesterpedagógus, szakértő, történelem-munkaközösségvezető, Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola, Bonyhád
- Dr. Töttős Gábor: ny. főiskolai docens, Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Főiskolai Kar, Szekszárd; helytörténész
- Dr. Zsinka László: egyetemi docens, Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Nemzetközi és Politikatudományi Intézet Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék; Budapesti Corvinus Egyetem Globális Tanulmányok Intézet Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék