Történelemtanítás (LIX.) Új folyam XV. 3. szám 2024. (a szám Impresszum oldala)
Tartalom
Fischerné Dárdai Ágnes születésnapi köszöntése
Tanulmányok |
- Vajda Barnabás: A történelmi empátia kérdéséhez
- Kojanitz László: Viszontválasz Vajda Barnabás A történelmi empátia kérdéséhez című írására
- Illik Péter: Oda az igazság? Hunyadi János és Hunyadi Mátyás emlékezete a magyar középiskolai történelemtankönyvekben
Közlemények |
Műhely |
- Szabó L. Dávid – Sýkora Hernády Katalin: Hogyan vélekedtek az általános iskolások a történelemoktatásról 20 évvel ezelőtt?
- Hont Zsanett: Történelemtanulás diszlexiásként és diszgráfiásként a középiskolában
Szemle |
- Závodszky Géza: Egy kockázatos kísérlet. Magyarország globális története a kezdetektől 1868-ig
- Egész Tamás: A digitális bölcsészettudomány darmstadti modellje
Horizont |
- Rédli Mátyás: Politika az iskolában? Aktív állampolgárság és demokráciára nevelés az osztrák Történelem és társadalomismeret/politikai nevelés című tantárgy tantervében
- Fekete Áron: Térkép, E-táj. A térképes és egyéb digitális feladatok alkalmazásának gyakorisága, jellegzetességei egyes szlovákiai magyar és magyarországi általános iskolákban
Kaleidoszkóp |
- Stróbl Terézia: „Cum Deo pro Patria et Libertate” – Beszámoló a László Gyula középiskolai országos történelemversenyről
- Tarnóczai Géza: Császári esküvő a magyar sajtó tükrében
E számunk szerzői:
- Egész Tamás: doktorandusz, Pécsi Tudományegyetem Interdiszciplináris Doktori Iskola
- Engi Viktória: végzett középiskolai tanuló, Lovassy László Gimnázium, Veszprém
- Mgr. Fekete Áron: doktorandusz, Selye János Egyetem Tanárképző Kar Történelemdidaktika Doktori Iskola, Komárom
- Dr. Gyertyánfy András PhD: egyetemi adjunktus, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Történettudományi Intézet Modernkori Történeti Tanszék; szerkesztő, Történelemtanítás
- Hont Zsanett: doktorandusz, Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar Földrajzi és Földtudományi Intézet Társadalomföldrajzi és Urbanisztikai Tanszék
- Dr. Illik Péter PhD: angol-magyar-történelem szakos középiskolai tanár, Veritas Collegiate Academy Budapest Gimnázium; tudományos munkatárs, Magyarságkutató Intézet Történeti Kutatóközpont
- Dr. Kojanitz László PhD: tudományos főtanácsadó, Oktatási Hivatal
- Rédli Mátyás: egyetemi tanársegéd, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Történettudományi Intézet Modernkori Történeti Tanszék
- Stróbl Terézia: mesterpedagógus, szakértő, történelem-munkaközösségvezető, Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola, Bonyhád
- Sýkora Hernády Katalin: doktorandusz, Selye János Egyetem Történelemdidaktika Doktori Iskola, Komárom
- Paed. Dr. Szabó L. Dávid: doktorandusz, Selye János Egyetem Történelemdidaktika Doktori Iskola, Komárom
- Tarnóczai Géza: történelem, emberismeret és etika szakos középiskolai tanár, Batsányi János Gimnázium és Kollégium, Tapolca
- Dr. habil. Vajda Barnabás PhD: egyetemi docens, történész, történelemdidaktikus, Selye János Egyetem Tanárképző Kar Történelem Tanszék; elnök, Történelemdidaktika Doktori Iskola, Komárom.
- Dr. Závodszky Géza CSc: történész, ny. főiskolai tanár, Budapest